Ako je neko mislio da skuplja slife za EURO neka se mane ćorava posla
američki Topps je bukvalno oskrnavio Paninijevu svetinju tako što je ovaj album potpuno obesmislio zbog mnogo stvari. Panini inače ostaje i dalje u priči za svetska prvenstva ali za evropska je rezervisan Topps valjda bar za dva kontinentalna prvenstva.
Šarada i cirkus jednom odnosno sa dve reči. Ljudi nemaju licence za sve reprezentacije
Više od pet decenija albume za fudbalska svetska i evropska prvenstva proizvodio je italijanski "Panini".
Od ove godine albume za EP preuzeo je američki "Tops". "Panini" će, na radost većeg dela planete, i dalje praviti albume za mondijale.
Pre dve godine UEFA je obznanila da će novi ekskluzivni partner u izradi samolepljivih sličica za naredna dva Evropska prvenstva biti "Tops", a da će “ambasador” (onaj koji bira ko će se naći u albumu, biti odabran da dobije čast da mu se sličica nađe u albumu) za EP 2024. biti Žoze Murinjo.
Inače, američka kompanija od ranije je službeni partner Lige šampiona i svih ostalih UEFA klupskih takmičenja.
Sudeći po prvim utiscima kolekcionara, UEFA se i nije usrećila. Bar ne albumom za EP 2024. u Nemačkoj.
Za neke reprezentacije "Tops" nije dobio licencu ("Panini" ima ekskluzivna prava na njih), pa se na sličicama igračima vide samo glave (Italija, Nemačka, Francuska, Engleska), a umesto grbova su zastave država. Nema ni Kilijana Mbapea! (kao i ni u albumu Lige šampiona 2023/24. istog proizvođača).
Za one za koje imaju licencu su pravi grbovi saveza i slike igrača u dresovima (do struka).
Ovo je prvi album u kome su sličice reprezentacija koje nisu na EP, a učestvovale su u martovskom baražu (čini se da im se žurilo sa štampom, pa nisu sačekali da vide ko će da se plasira na EP). Jedino što je broj igrača BiH, Gruzije, Islanda... manji (15 naspram 21) od onih koji su se ranije plasirali na završni turnir.
Ni sličice legendi nisu “uniformisane”, neke imaju i telo, neke samo glavu.
Slike stadiona kao da su crtane (kao makete), izgleda ni tu nije bilo licence, pa nema pravih slika stadiona.
Zemlje učesnice su predstavljene slikom neke znamenitosti (dve sličice koje čine jednu celinu), a Srbija je predstavljena Hramom Svetog Save.
Nema ni slika prethodnih turnira, najboljih igrača i strelaca... Nema... mnogo toga nema, očekivanja nisu ispunjena.
Sve u svemu... Bolje prosudite sami nakon što odgledate video novog albuma i otvaranja prvih 50 kesica sa sličicama.
Čini se da će "Panini", koji je prvi album vezan za SP “lansirao” 1970. za Mondijal u Meksiku, zadržati kultni status u svetu sličica vezanih za fudbalska SP i EP (rekordan broj prodatih sličica ostvario je 2006. tokom SP u Nemačkoj, kada je prodato 800 miliona sličica).