Prosla sezona je bila neizvesna do samog kraja , Vettel je maltene na kraju sezone prestigao Alonsa iako se to cinilo dosta tesko u jednom trenutku ali serijom odlicnih rezultata je dosao do prve pozicije koju je krunisao trecom titulom u nizu.
KALENDAR ZA OVU SEZONU :
01. Rolex Australian Grand Prix (Melbourne) - 17.3.
02. Petronas Malaysia Grand Prix (Kuala Lumpur) - 24.3.
03. UBS Chinese Grand Prix (Shanghai) - 14.4.
04. Gulf Air Bahrain Grand Prix (Sakhir) - 21.4.
05. Gran Premio de España (Barcelona) - 12.5.
06. Grand Prix de Monaco (Monte Carlo) - 26.5
07. Grand Prix du Canada (Montreal) - 9.6.
08. British Grand Prix (Silverstone) - 30.6.
09. Großer Preis von Deutschland (Nurburg) - 7.7.
10. Magyar Nagydíj (Budapest) - 28.7
11. Shell Belgian Grand Prix (Francorchamps) - 25.8.
12. Gran Premio d'Italia (Monzda) - 8.9.
13. Singapore Grand Prix (Singapore) - 22.9.
14. Korean Grand Prix (Yeongam) - 6.10.
15. Japanese Grand Prix (Suzuka) - 13.10.
16. Airtel Indian Grand Prix (Greater Noida) - 27.10.
17. Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix (Abu Dhabi) - 3.11.
18. United States Grand Prix (Austin) - 17.11.
19. Grande Prêmio do Brasil (Sao Paulo) - 24.11.
Par promena sto se tice kalendara je napravljeno. VN Evrope vise ne postoji , od sada bi se trebalo voziti jedne godine u Valensiji a jedne u Barseloni medjutim stanje staze u Valensiji u ovom trenutku je jako lose i prema nekim informacijama oni su svoju F1 avanturu zavrsili ali ostaje da vidimo , planirani su za 2014-tu.
Ove godine se VN Nemacke vozi na Nurburgringu.
Ove sezone cemo gledati 19 trka , jednu manje nego prosle godine. Takodje vozaci ce tokom leta imati vece pauze nego inace , u periodu juna i jula.
TIMOVI I VOZACI U OVOJ SEZONI
RED BULL : 1) Sebastian Vettel - 2) Mark Webber
Petu sezonu u nizu Red Bull ce krenuti sa istom vozackom postavom. Vettel ce trecu sezonu za redom da ima broj 1 na nosu svog bolida a Webber ce verovatno jos jednu sezonu na startu pokusati da napravi rezultat a ako ne uspije za ocekivati je da kao inace se posveti timu i da po potrebi pomaze Vettelu da se dokopa jos jedne titule. Red Bull ima neke sitne modifikacije na bolidu u odnosu na proslu sezonu tipa usmerivaci na strani bolida. S obzirom da imaju genijalca poput Neweya u timu sigurno je za ocekivati da ce i ove sezone da Red Bull ima bolid koji ce da bude favorit broj 1 za konstrutorsku titulu. O vozacima ne treba trositi neke preterane reci , pogotovo ne o Vettelu o kome znamo maltene sve , sto se Webbera tice on je jako iskusan vozac , sigurno je da doprinosi mnogo u razvoju bolida sa svojim iskustvom.
FERRARI - 3) Fernando Alonso - 4) Felipe Massa
Prema velikoj vecini F1 strucnjaka , Fernando Alonso je najbolji F1 vozac danasnjice , najkompletniji. Vozac kojeg jednostavno mozete ili da volite ili da ne volite. Medjutim Fernando jos uvek nema titulu u Ferariju , i dalje je na one dve osvojene sa Renaultom daleke 2006-e i 2007-e. Nakon sto je izgubio titulu 2010-e u poslednjoj trci , to je na Fernanda uticalo posto je sezonu kasnije Vettel vec na pola sezone resio pitanje sampiona a prosle je opet Fernando prokockao nemoguce , sto svojom sto tudjom krivicom , doduse malo vise tudjom s obzirom da je 2 puta izbacen u prvom zavoju trke (ne svojom krivicom) kada je trebalo prelomiti sezonu. Iako je od poslednjih 8 trka , 7 puta bio na postolju nije bilo dovoljno , niti jednom u tih 8 trka nije bio na najvisem postolju i uglavnom je gledao Vettela na toj poziciji. Fernando se vraca jaci nego ikada s namerom da napadne Vettela sa malo boljim Ferrarijem , sigurno konkurentnijim nego prosle sezone.
Sto se samog bolida tice najvise promena je napravljeno na zadnjem krilu.
Massa je maltene u minut do 12 prosle sezone dobio ugovor za ovu sto je on i opravdao posle potpisivanja novog sa vrlo dobrim voznjama , medjutim to nikako ne menja cinjenicu da je prosla sezona kada se sa svih uglova sagleda verovatno bila najgora Felipeova otkada je u Ferrariju. Videcemo kako ce da izgleda ove sezone. Ferrari zeli da skine RBR sa trona , koliko je to realno , ostaje nam da vidimo.
McLAREN - 5) Jenson Button - 6) Sergio Perez
Kada je Lewis Hamilton objavio da napusta McLaren to je oznacilo kraj jednog poglavlja i McLarena ali i njegove karijere. McLaren je u rekordnom roku reagovao i objavio da na njegovo dolazi ni manje ni vise nego Sergio Perez. Pereza su prosle sezone skoro pa svi videli kao zamenika Mase u Ferariju , medjutim to se nije desilo i to ne samo da nije presao u Ferari nego je presao u najveceg rivala McLaren. Sto se Buttona tice , bivsi svetski prvak , covek koji je sposoban da se prilagodi svim uslovima na stazi , poznat po tome da skoro pa uvek pogodi taktiku kada je kisa u pitanju ali isto tako i osoba koja zna da jako podbaci u kvalifikacijama pa da se tesko cupa na trci , medjutim kada Button vodi trku onda ga tesko ko prestize. Koliko je Jenson posvecen F1 dovoljno govori cinjenica da je prosle ili pretprosle godine raskinuo dugogodisnju vezu sa curom da bi se mogao koncentrisati na tim i voznje. Prethodne 3 sezone se nalazio u seni Lewisa Hamiltona , sada je on vodja i videcemo kako ce se nositi sa time. Perez je prosle sezone najbolju trku imao u Maleziji , zavrsio je drugi , iako je imao sansu da dodje do pobede napravio je jednu gresku neposredno pred sam kraj trke i dopustio Alonsu da se odlepi.
McLaren nije pravio neke znacajnije promene na bolid , kozmeticki poklopac na prednjem delu je jedna od promena , videcemo kako ce to uticati na sam bolid. Sigurno je ako pitate nekoga u McLarenu sta je uspeh u sezoni , reci ce da je to titula bila ona konstruktorska ili vozacka.
LOTUS - 7) Kimi Raikkonen - 8) Romain Grosjean
S obzirom da je bila povratnicka , prosla sezona Kimi Raikonena je bila vrlo dobra. Iako je Grosjean bolje poceo sezonu , kako je ona odmicala Kimi se polako vracao i belezio sve bolje i bolje rezultate. Kimi je dosao i do pobede u Abu Dabiju , takodje je u toj trci bio jako specifican odnos Kimija sa svojim trckackim inzinjerom. Grozan je prosle sezone bio maltene u svakom drugom sudaru i duelu , jako je bio neoprezan i cak posle incidenta u prvom zavoju na VN Belgije na cuvenom Spa-Francorcshampu kada je maltene njegov bolid proletio nekoliko desetina centimetara iznad onog Fernanda Alonsa sto je krnuisalo time da Grozan nije ni vozio narednu trku u Monci(bio je kaznjen). Sto se trkackog aspekta tice on je ostavio itekako dobar utisak na startu sezone medjutim s obzirom na brojne sudare plasman u konacnici je izostao.
Lotus je na svom bolidu napravio dosta promena , videcemo da li ce im to doneti bolje rezultate i u konacnici borbu za veci plasman nego prosle sezone. Sigurno da su dobili na broju fanova angazovanjem Kimija.
MERCEDES - 9) Nico Rosberg - 10) Lewis Hamilton
Koliko god voljeli i postovali rad i delo jednog od najboljih F1 vozaca ikada ako ne i najboljeg , moramo priznati da povratak u F1 , tacnije u Mercedes Michaelu Schumacheru nije trebao. 3 jako neuspesne sezone , konstantno losiji od Nica Rosberga uslovili su tome da se Schumi po drugi put povuce iz F1. Na njegovo mesto je angazovan jedan od najboljih vozaca danasnjici , bivsi svetski prvak , Lewis Hamilton. Jos od osvajanja titule daleke 2008-e godine Lewis nije napravio mnogo , maltene niti jedne sezone do samog kraja nije bio u trci za titulom. Najblizi je bio 2010-e ali i tada je on ruku na srce bio daleko s obzirom da se ocekivalo da do kraja bitku vode Webber i Alonso a Vettel je pobedio na zadnje dve trke i dosao do titule , Alonso je tada strasno podbacio , celu trku se vozio iz Petrova.
Rosberg je prosle sezone zabljezio prvu pobedu u karijeri i kada se cinilo da ce Mercedes biti konkurentan pali su dosta i uglavnom su se nalazili u donjem delu vise nego u gornjem. Nova sezona donosi veca ocekivanja i opet borbu za nesto vise. Angazovanje Hamiltona to pokazuje jer sigurno je da Hamilton ne bi dosao u tim koji ne moze da se bori za pobede.
Sto se bolida tice tu nema nekih vidljivijih promena za sada , videcemo kako ce to izgledati na prvoj trci , ne deluje da su mnogo menjali ali opet rano su prosle sezoni odustali od nje i krenuli da razmisljaju o ovoj a sigurno u razvoju tog bolida da je sa svojim iskustvom pomogao Hamilton.
SAUBER - 11) Nico Hulkenberg - 12) Esteban Gutierrez
Sauber ce ove sezone da nastupa u totalno drugacijoj postavi nego prosle sezone. Nico Hulkenberg je dosao iz FI-a a Gutierez je prosle sezone bio test vozac. Hulk je imao stvarno par dobrih nastupa prosle sezone i to ga je preporucilo Sauberu koji je cini se napravio jako dobar bolid i ove sezone bi mogao da bude itekako konkurentan. Gutierrez je neko blago izdanje Pereza , cak i po izgledu slice jedan drugome i videcemo koliko ce moci da vozi slicno Perezu. Hulkenberg inace zna da odveze jako dobre kvalifikacije , ni pole position mu u karijeri nije stran. U svakom slucaju ovo je jako zanimljiva vozacka kombinacija.
Na bolidu je napravljeno dosta promena , interesantno , bolid vise nije bele boje , sada je crna boja koja preovladava bolidom. Interesantno je da ce ove godine sef tima biti Monisha Kaltenborn koja je zamenila Petera Saubera koji je otisao u penziju.
FORCE INDIA - 14) Paul di Resta - 15) TBA
Shodno ulaganjima iz sezone u sezonu FI belezi jako dobre rezultate. Ovo je jedini tim koji jos uvek nije kompletirao tim za ovu sezonu. Paul di Resta je i dalje tu iako se on upravo spominjao kao jedna od mogucnosti za zamenu Hamiltona u McLarenu. Trenutno najblizi da mu bude kolega je bivsi vozac Force Indie , Adrian Sutil koji trenutno vozi kao test vozac i ozbiljno se namece s obzirom da je na testovima pruzao stvarno jako dobre rezultate. Glavni konkurent mu je na testovima bio Jules Bianchi iako sam uveren da on nece biti kolega di Resti ove sezone. Kao mozda i glavni kandidat spominjao se Bruno Senna i novac koji bi dosao sa njim , ali opet koliko je taj novac potreban u FI-u? Sigurno je da novca nikad dovoljno ali videcemo kakav ce epilog biti , mislim da ce Sutil dobiti mesto koje nije imao prosle sezone zbog skandala u koji je bio upleten. Da spomenem da se spominjao i Kartikejan kao potencijalni vozac , sigurno je da bi usao i on sa parama + je Indijac ali ni u to nesto ne verujem.
Videcemo koliki su dometi Force Indie ove sezone , mislim da bi mogli da budu konstantni u top 12-13.
WILLIAMS - 16) Pastor Maldonado - 17) Valtteri Bottas
Williams je prosle sezone nakon odredjenog broja sezona bez pobede dosao do iste. Pastor Maldonado je slavio u Spaniji ispred Alonsa , interesantno je da nakon te pobede Maldonado dugo nije dosao do bodova u sezoni , tek pred kraj u Japanu je uzeo nesto sitno. Pastor je jedan od agresivnijih vozaca i sigurno ne zelite da se nalazite u njegovoj blizini ako bas ne morate. Bice zanimljivo gledati ga ove sezone , dosta kontraverzan vozac. Njegova kolega ce biti Finac Bottas. Iako Kovalainen nije uspio naci angazman za ovu sezonu , Finci ce ipak imati 2 vozaca u najbrzem ciklusu na svetu. Bottas je u poslednje 3 godine bio test vozac Williamsa , cekao i docekao svoju sansu. Bottas je nasledio Bruna Sennu u Williamsu koji kako stvari stoje za sada , ove sezone nece voziti.
Williams bi ove sezone trebao da bude vise u donjem nego u gornjem delu ali opet nikad se sa njima ne zna , moze da se desi bljesak kao u Spaniji prosle godine , mozda bas ne toliki ali opet mislim da ce biti konstantniji u donjem delu i da ce biti borba za Q2 , pogotovo za Bottasa ispocetka dok ne stekne preko potrebno iskustvo. Frank Williams je i dalje na mestu sefa tima iako se ocekivalo da napusti ,,oficijalno,, tim na kraju prosle sezone.
TORO ROSSO - 18) Jean-Eric Vergne - 19)Daniel Ricciardo
Jedna od retkih ekipa koje su zadrzali proslogodisnju postavu vozaca je Toro Rosso. Godinu iskusniji Vergne i Ricciardo ce pokusati da imaju uspesniju sezonu nego sto je bila ona prosla. Ne bas tako uspesna doduse ali opet bilo je tu stvari dobrih koje su se mogle videti , pogotovo kod Vergnea. Doduse bice im svake kvalifikacije na noz i u ovoj konstataciji prolazak u Q2 ce biti odlican uspeh za pocetak posto su prosle sezone oni bili ta granica izmedju timova i ona 3 koja su standardno ispadali u Q1. Ove sezone odstupanjem HRT-a bi oni mogli da zauzmu njihovo mesto , naravno nece biti toliko spori ali ponavljam , mladjem bratu Red Bulla ce Q2 biti jako dobar uspeh za pocetak.
Od Tora Rossa ove sezone ne ocekujem puno , zao mi je sto Buemi nije mogao da nadje mesto u timu , videcemo na sto ce ovo da lici.
CATERHAM - 20) Charles Pic - 21) Giedo van der Garde
Ni ove sezone se od Caterhama ne ocekuje mnogo , pogotovo kada se vidi postava vozaca za ovu sezonu. Charles Pic konstantno bio losiji od Tima Glocka ,doduse nije niko ni ocekivao da bude bolji , ove sezone ce voziti u timu koji je malcice bolji od Marussie ali opet trenutno ne dovoljno da prolazi u Q2. Drugi vozac je van der Garde , Holandija nakon Dooronbosove male ere u RB-u nije imala vozaca u F1 ako se ne varam ali opet ovo ce svesti na borbu njih dvojice na stazi i ce u konacnici ostvariti bolji ucinak. Tesko je za ocekivati da imaju vise od 0 bodova na kraju sezone. Petrov nije nasao mesto u ovoj sezoni , Kovalainen nije htio vise da se bakce sa ovim bolidom jer ipak on zasluzuje bolje ali opet u konacnici nije nasao bolje tako da nece ni voziti.
Od Caterhama kao sto sam rekao ne ocekuje se mnogo i ako uspiju do kraja sezone izboriti koji prolazak u Q2 bice uspeh , bodovi trenutno nisu briga na koju se oni osvrcu , jer bodova verovatno nece ni biti.
MARUSSIA - 22) Luiz Razia - 23) Max Chilton
Jedini tim koji ce u ovoj sezoni ima 2 rookiea je Marussia. Luiz Razia je 23-ogodsnji Brazilac koji je uspio da dobije ugovor u Marussiji. On je preporucen na osnovu rezultat u GP2 prosle sezone , u kojoj su ucestvovali i Gutierez koji je zavrsio treci kao i Chilton i van der Garde koji su bili plasirani malo losije. Chilton inace ima i brata Toma , iskusnijeg brata koji je takodje u automoto sportu. Njegov ulazak u F1 je sigurno donio Marussiji i neki novac a i ko zna sta vec. Od njih kao i Caterhama niko nista ne ocekuje , svaki ulazak u Q2 je ravan cudu a ulazak u bodove je jedino moguc ako se 10-ak bolida za vreme trke slupa ili iz nekog razloga ne zavrse trku pa da tako dodju do bodova , inace...
Bice ovo jako teska sezona za Marussiu i iskreno nadam se da ce u F1 uci malo konkurentiji timovi ako je to moguce u ovom trenutku jer Marussia i Caterham su trenutno timovi koji su takoreci ,,smetnje,, na stazi.
Sto se nekih sitnih inovacija tice , valja spomenuti da u ovoj sezoni hard komponenta nece vise da bude oznacena srebrenom bojom nego narandzastom.
Ocekuje nas izuzetno zanimljiva sezona , meni je jako interesantno sto imamo u 5 timova jednog vozaca koji se istice i za kojeg se zna da ce biti glavni i jednog pomocnog. Medjutim sumnjam nesto u previse kolegijalne odnose izmedju Rosberga i Hamiltona a ni Raikonen nece stediti Grosjeana na stazi ako se nadju u duelu. Videcemo koliko Perez moze parirati Buttonu , nadam se povratku Masse jer posle udesa 2009-e na Hungaroringu on jednostavno vise nije isti. Webber je neko ko moze da napravi dobar rezultat u kvalifikacijama ali na trci konstatno los. Bice ovo 19 jako zanimljivih trka , nadam se bar upola zanimljivijm kao prosle sezone jer prosle sezone je skoro svaka bila zanimljiva , bilo je i par jako dosadnih ali ako se ponovi prosla sezona bice sretnici , pogotovo oni istinski ljubitelji F1. Spremite se , za 20-ak dana krece ludilo , tacnije 17-og marta je prva trka a dan ranije kvalifikacije.