Unexpected wrote:Na ovom forumu otvorh svoj prvi topic, a gde je prvi tu je i drugi.
Baš tako, mislim da se zgodno nadovezuje na prethodna dva. Radi se o knjizi "Digitalna fotografija -Priručnik koji nedostaje". Autor je David Pogue. Pripada ediciji Missing Manual, to su vodiči za proizvode koji ne dolaze sa uputstvom, radi se o gedžetima (iPhone, iPad ), operativnim sistemima ili pojedinim aplikacijama za te iste OS.
U ovom društvu se nalaze i digitalni fotoaparati.
Knjiga je kod nas objavljena 2009. u izdanju Kompjuter biblioteke i u tiražu od 1000 primeraka, ne znam da li je štampano reizdanje, ova koju imam je iz biblioteke, ali planiram da je skeniram i prevedem u PDF fajl.
Knjiga počinje... od samog početka
. Kreće se podelom fotoaparata po kategorijama, da bi se završila obradom fotografija u programu Picasa.
A između... mnoštvo korisnih trikova i tehnika koji omogućuju da čak i sa džepnim fotoaparatima napravimo dobre slike (svakako bolje od onih koje smo pravili ). Ono što me zaista iznenadilo je u kakvoj sam zabludi živela, mislila sam da je moj fotoaparat iz 2004. spreman za elektronski otpad, a nisam znala ni čemu služe pojedine ikonice na točkiću
. O nekim detaljima koji se pojavljuju na displeju da ne govorim
.
Autor razbija i niz zabluda kojima, verujem, da mnogi robuju, a industrija ih plasira kao bitne.
Tako ćete iz knjige naučiti da :
“ Prvi broj u opisu fotoaparata je obično broj megapiksela. A to je najverovatnije najmanje važan detalj u specifikaciji fotoaparata”.
Ono što je bitno je veličina senzora koji prozvođači kriju, ali se može naći na internetu, ako ukucate u pretraživač model svog apatata i “sensor size”. Dobićete čudan razlomak, npr. 1/ 2.5 inča. Ali i tome se može doskočiti, postoji sajt koji će razlomak konvertovati u nama razumljivu meru, odn. daće nam dijagonalu i inčima ili dimenzije u cm.
Nemam nameru da prepričam knjigu, ali svakako je vredi pročitati više puta, a onda uzeti aparat i pravac u akciju.
Sviđa mi se stil pisanja, autor ponekad napravi šalu ili zgodno poređenje, ali prosipa viceve o tašti, nema “komičnih” stripova na početku poglavlja, beskrajnih/beskorisnih/zamarajućih digresija.
Ono što bih mogla da zamerim knjizi je prevod Saše Prudkova, ima rečenica koje apsolutno nemaju smisla
, kao da je knjigu ubacio u neki Online Translator, pa malo doradio, ima i štamparskih grešaka, ali to pripisujem želji izdavača da što pre objavi knjigu. Proizvođači fotoaparata izbacuju nove modele 2x godišnje, u proleće i jesen, a svaki proizvođač radi na usavršavanju svojih proizvoda i dodavanju novih funkcija. Ipak, mislim da mesta za paniku nije bilo, knjiga objašnjava osnovne postulate fotografije - oni koji su važili i u vreme klasičnih aparata sa filmom važe i danas.
Toliko, pa ako vas nešto zanima pitajte slobodno, svakao ću knjigu skenirati, mislila sam da je fotokopiram, ali kad bi se štampala u crno-beloj varijanti fotografije bi bile neupotrebljive, autor vrlo često poredi 2 ili 3 slike, da bi pokazao suptilne razlike među njima.
Umesto da pišem mogla sam i Copy/Paste
.
Digitalna fotografija je skoro jedina vrsta fotografije u današnje vreme. U ovom trenutku, 99 procenata svih fotoaparata koji se proda su digitalni. Da, trebalo je da prođe dosta vremena - prvi digitalni fotoaparat se pojavio 1994. godine – ali filmska fotografija je na kraju postala samo jedna mala niša. Više se uopšte ne prave filmski digitalni fotoaparati, a veoma malo kompanija prodaje filmove.
Ova knjiga je nastala kako bi odgovorila na sva navedena pitanja, a i na mnoga druga. Ona je grubo podeljena na dva dela, o kojima možete da razmišljate kao o “fotografskom" i “digitalnom" delu.
Fotografski deo
Prvo, ova knjiga obezbeđuje kompletnu osnovu profesionalne fotografije. Ona pažljivo razmatra umetničke faktore uključene u fotografisanje – kompoziciju, osvetljenje i ekspoziciju – i kako da ih primenite koristeći 37 milijardi komandi prisutnih u modernim digitalnim fotoaparatima.
I usput da spomenem: Za razliku od većine knjiga o fotografiji, koje se pretežno bave SLR fotoaparatima (oni veliki crni sa zamenljivim objektivima), ova knjiga jednaku pažnju poklanja i kompaktnim džepnim fotoaparatima. Na kraju krajeva, oni čine 91 posto od svih prodatih fotoaparata.
Digitalni deo
Drugo, ova knjiga obezbeđuje kompletan kurs vezan za to šta da radite nakon što ste snimili fotografiju. Ovaj deo prati čitav ciklus rada sa ovim fotografijama: prebacivanje na Mac ili PC, upotreba besplatnih programa za njihovo organizovanje i editovanje i na kraju slanje fotografija na lokacije na kojima će moći da ih vidi odgovarajuće publika. Svaki postojeći oblik distribucije je pokriven u ovoj knjizi: email, štampa, slajdšou, desktop pozdine, kolaži, filmovi, skrinsejveri, pa čak i slagalice i donji veš.
Napomena
Ova knjiga obezbeđuje vodič za programe za organizovanje fotografija: Picasa (za Windows, besplatan program od Google-a) i iPhoto (od Apple-a, instaliran je na svakom Mac-u). Ona pokriva ova dva programa zato što su (a) odlični, (b) laki za korišćenje, i (c) besplatni.
Kratak sadržaj
Deo 1: Fotoaparat
• Poglavlje 1: Vrste fotoaparata
• Poglavlje 2: Jedine funkcije koje su bitne
Deo 2: Fotografisanje
• Poglavlje 3: Snimanje fotografije
• Poglavlje 4: Deset odluka
• Poglavlje 5: Anti-zamućenje
• Poglavlje 6: Kako su to uradili
• Poglavlje 7: SLR poglavlje
Deo 3: Laboratorija
• Poglavlje 8: Fotoaparat susreće računar
• Poglavlje 9: Organizacija fotografija
• Poglavlje 10: Obrada fotografija
Deo 4: Publika
• Poglavlje 11: Fotografije na papiru – I sve ostalo
• Poglavlje 12: Elektronske fotografije
Deo 5: Dodaci
• Dodatak A: Gde da idete odavde
• Stvarni svet
• Dalje od besplatnih programa
• Dodatak B: Top Deset Saveta Svih Vremena
• Dodatak C: Zahvalnica za fotografije
Indeks