Кутузов wrote:Ono sto je za slikarstvo da Vinci, za muziku Mocart, to je za sedmu umetnost Stenli Kjubrik...
Da bi se priblizno njegova genijalost razumela, ljudski mozak mora da ima aktivan znatno veci broj sivih celija od recimo mozga coveka koji subotom gleda zvezde granda ili ide u bioskop da bi gledao marvelova mediokritetska smeca.
Svaka čast pročitao si interpretaciju, pogledao si koji dokumentarac o Kjubriku, nema potrebe da se praviš pametan. Ili hoćeš da mi kažeš da si brojao dok si gledao film koliko je puta palicom zamahnula Vendi?
Potpuno promašeni likovi. Vendi prikazana kao neka glupačica, bukvalno želiš da joj sekirom otvoriš lobanju, cela priča oko Denija promašena, od dela sa babom u kupatilu naročito. Džek kroz ceo film prikazan kao smrad, dok je u principu otac koji mnogo voli svog sina, ali to nigde nismo mogli da vidimo.
Slabo likova ima, ali uspeo je da useru i ostale. Ulman, upravnik hotela, čovek kojeg niko ne voli. Džek mu se ni na prvi pogled nije svideo. U celom njihovom odnosu ovaj ga gleda ispod oka, i pokušava nekom doskočicom da ga spusti. Nije mu ni najmanje drago što su poslali njega.
Ništa nismo saznali o istoriji hotela, a bez toga ne može da se razume priča. U knjizi je dosta pažnje posvećeno Džekovoj unutrašnjoj borbi između demona kojim hotel hoće da ga opsedne, i čoveka, oca punog ljubavi koji neizmerno voli svog sina. Na kraju je tako i skončao, i to je i spasilo Denija.
Naime, u trenutku kada je saterao Denija u ćošak, i kada mu je on rekao da on nije njegov tata nakratko se povratio i ponovo je telo dobilo Džekov lik, nakon čega je bio svestan šta će se desiti, sinu je rekao da ga voli, i da beži, a zatim sam sebi razlupao lobanju palicom za roque.
Džek je prikazan tako da od prvog minuta njemu uopšte nije potreban hotel, i u bubi dok se voze ka Vidikovcu, samo čekaš da izvadi nešto i da ih pobije.
Kraj mi se ne sviđa uopšte, ali nije ni moglo drugačije kada nisu ni sekund vremena dali onome zbog čega je Džek u stvari tu, i koji je njegov posao, održavanje bojlera i kotla, a i iz toga je trebalo da se upoznamo sa istorijom hotela.
E sad, mogu i da shvatim zašto je film ovoliko loš. Kjubrik se koncentrisao na stavljanje sublimisanih poruka, i jednostavno je izgubio film.
Bio bih saglasan sa tobom da ovaj film nije prepun rupa, a da ima sve te skrivene poruke koje ima, i da su one u službi filma. Da li je bilo koja od tih poruka u službi filma?
Ovako, mogu samo da zaključim da je krajnje pretenciozan, kao i ovaj tvoj komentar.
Na kraju krajeva, najbolji opis ovog filma dao je sam King: "A fancy car without an engine."
@Sezione
Nisam, valja li?
Pritom, ni ta knjiga nije ništa posebno..