Houdini wrote:Tegi wrote:https://www.instagram.com/p/C5X-jxTIa4K/
Nemoguća misija za današnje filmske i televizijske radnike.
Šta je po tebi razlog? (Ne)kvalitet radnika danas ili publika za koju se piše?
Ključno i teško pitanje.
Mislim da sam već spominjao da je Atelje 212 1970-ih imao predstavu "Ranjeni orao" rađenu po romanu Mir-Jam. Glavnu ribu je igrala Seka Sablić, a pilota frajera Feđa Stojanović. Ljudi su parodirali predratnu buržoasku trač literaturu za domaćice beogradskih činovnika i trgovaca. 35 godina kasnije narod demokratske Miškovićeve i Koletove Srbije reže vene na Slobodu i Bosiljka.
Taj isti narod koji je gledao "Sivi dom" iskoristio je prvu priliku da prigrli Alana Čumaka, Šešelja, turbo-folk, da piše peticiju za Emseraldu...
Drugim rečima, kultura je pre 40-50-60 godina imala možda ne avangardni, ali sigurno emancipatorski karakter, nudila je ljudima kvalitet koji je bolji od njih samih, ali im je dovoljno srodan da bi mogli da ga podnesu. Današnja kultura udovoljava publici koju je nekada obrazovala verujući da će svet načiniti boljim veća količina novca i napredna tehnologija, a ne to što će ljudi postati bolji.
Drugačije ideološke matrice. Prva koja je po insistirala na popravljanju sveta, makar i po cenu nasilja, pa je novac bio u službi kvaliteta. I druga kojoj je novac predominantna vrednost, pa je kvalitet potpuno nebitan dok god mogu da se podele pare. Sada smo već u situaciji da ljudi koji nose današnju kulturu prethodnu epohu poznaju samo na nivou istoriografije (mnogi ni toliko), ne i na nivou doživljaja, pa samim tim nisu ni sposobni da posmatraju umetnost/kulturu/medije mimo ove druge ideološke matrice. To više nije stvar odluke/prakse, već stvar ontologije.
A biće ipak da je tegla u pravu, jer je General sam na ovoj obali koju ste napustili i predali bezvoljno.