Dakle, da vam pozelim dobrodoslicu u jos jedno cose naseg foruma
Biciklizam je mnogo interesantan sport, mene je privukao davnih dana, u eri legendarnog Lansa Armstronga i pocetaka prenosa biciklizma na nasim programima.
Izuzetno tezak, fizicki zahtevan sport, mnogima poznat po mnogobrojnim doping aferama koje su posledice upravo pomenute tezine i kompleksnosti fizicke pripreme i odrzavanja vrhunske forme tokom duge, iscrpne sezone.
Upravo iz pomenutih razloga doping kontrola u biciklizmu je na najvisem i najkompleksnijem nivou od svih sportova.
Postoji nekoliko disciplina u biciklizmu, a pored najpopularnijeg drumskog vozi se jos i po pisti, a sport koji je u velikoj ekspanziji je Mountain Bike.
Sezona traje tokom cele godine i u programu medjunarodne biciklisticke federacije (UCI) nalazi se veliki broj trka kategorisanih po nivoima tezine i koeficientima koje nose za pobednike.
Kada kazem pobednike, u mnozini, u biciklizmu osim pobednika generalnog plasmana trke, mozete pobediti i na pojedinacnim etapama (ukoliko je vise-etapna trka), a postoje sistemi rangiranja u jos nekoliko kategorija narocito na najvecim trkama.
Svima dobro poznati Tour de France, koji pocinje za dva i pol meseca je nakon Olimpijskih Igara najgledaniji sportski dogadjaj u svetu.
Da udjemo malo u sustinu
Veliki broj biciklistickih ekipa kategorisane su u nekoliko nivoa - UCI Pro Tour kao prva kategorija, UCI Profesional Continental i tako dalje.
Partizan i u ovom sportu ima ekipu - Partizan PowerMove kategorisanu kao UCI Continental Team a za nju voze najbolji domaci vozaci Stevic, Hasanovic, Nebojsa Jovanovic i drugi.
http://www.bkpartizan.rs Timovi uglavnom imaju oko 20 vozaca u svom rosteru, poneki i vise kako bi imali mogucnost kombinovanja i slanja vise ekipa na razlicite trke istovremeno a i kako bi bili u mogucnosti da formiraju razlicite profile timova za razlicite profile trka (brdske i ravnicarsko-sprinterske).
Komplikovana je operacija voditi jedan biciklisticki tim i nimalo jeftina, te iz tog razloga vecina timova pravi jake sponzorske ugovore i vrlo cesto se i sam naziv ekipe menja u zavisnosti od ugovorene saradnje sa zainteresovanim kompanijama. Neretko se desava da se naziv menja iz godine u godinu sto ponekad moze dovesti do zabune. Godisnji budzet Pro-Tour ekipe varira u zavisnosti od mnogo faktora a suskalo se da je budzet Astana tima pre dve godine, kada su za isti vozili Armstrong i Alberto Contador iznosio frapantnih 40 miliona Eura za godinu. Ovo je svakako astronomski velika suma a prosecni budzet bi iznosio negde izmedju 8-12 miliona po godini.
Shodno tome mozete da procenite kolike bi bile plate pojedinaca, tj. biciklista na godisnjem nivou. Vrhunski biciklisti, koji svoj fizicko-takmicarski vrhunac dozivljavaju u nesto kasnijem dobu (oko 24, 25 godine), za razliku od ostalih profesionalnih sportista, takmice se i do kasnih tridesetih, poneki "uzmu" i petu deceniju zivota..
Ponajbolji svetski biciklista danasnjice je Spanac Alberto Contador, vozac Danskog Saxo-Bank tima. Maestralni Spanac trostruki je osvajac Tour de France-a i aktuelni branilac zute majice, simbolicne opreme najboljeg vozaca Toura.
Toliko za sada, sve sto vas zanima slobodno pitajte, a nadam se da cu imati sagovornike za pracenje makar najvecih svetskih trka